eng ru ua

Menu
+38 044 361 80 85

24.07.2019

< Back

Недопуск до податкової перевірки для захисту бізнесу (Ukrainian)

Недопуск до податкової перевірки є дієвим способом убезпечити бізнес від невчасного візиту “ревізорів”. Головне — добре знати свої права і належним чином підготуватися до раптового приїзду податківців. Розуміння законів з урахуванням всіх можливих нюансів може стати відмінним захисним бар'єром від небажаних гостей з боку державних служб. Чи готові ви дати відсіч? Тоді читайте, як це зробити і які можуть бути наслідки.

Недопуск до податкової перевірки для захисту бізнесу (Ukrainian)

Порядок здійснення перевірок з боку податкової служби в нашій країні докладно описаний в Податковому кодексі України (ПКУ). Цей законодавчий акт перераховує і всі умови допуску посадових осіб до проведення ревізії. Зокрема, в абзаці 5 статті 81.1 ПКУ вказані підстави недопуску до податкової перевірки. Слід розуміти, що відмова платника податків та / або його представників з яких-небудь інших причин, крім перерахованих в даному пункті, не дозволено.

Вагомі причини для недопуску до податкової перевірки

Основною причиною, згідно якої платник податків має право відмовити в перевірці, є непред'явлення представниками податкової служби переліку відповідних документів, включаючи направлення на перевірку і копії наказу про призначення ревізії, а також службові посвідчення. При цьому недійсними можна вважати документи в яких допущені будь-які помилки або порушення правил заповнення, зазначені у згаданій статті.

Важливо! Перше, що слід виконати при приїзді податківців, — перевірити наявність усіх документів, перелічених в ст. 81 ПКУ. До того ж варто виділити час, а краще запросити юриста, для вивчення всіх заповнених в представлених документах полів. Якщо ж ви вирішили самостійно зустрічати перевіряючих, то обов'язково зверніть увагу на правильність заповнення:

1) Направлення на проведення перевірки (обов'язкові відомості):

  • дата видачі;
  • найменування контролюючого органу;
  • реквізити наказу про проведення відповідної перевірки;
  • найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи — платника податків) або об'єкта, перевірка якого проводиться;
  • мета, вид перевірки (документальна планова / позапланова або фактична);
  • підстави;
  • дата початку та тривалість перевірки;
  • посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку.

2) Копії наказу про проведення перевірки (обов'язкові відомості):

  • дата видачі;
  • найменування контролюючого органу;
  • найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові платника фізичної особ — платника податків) і при проведенні перевірки в іншому місці — адреса об'єкта, перевірка якого проводиться;
  • мета, вид (документальна планова / позапланова або фактична перевірка);
  • підстави для проведення перевірки, встановлені ПКУ;
  • дата початку та тривалість перевірки;
  • період діяльності, який буде перевірятися.

Важливо! І направлення на перевірку, і наказ про проведення перевірки є дійсними при наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу і скріплення печаткою контролюючого органу. Перелік уповноважених осіб оприлюднений на офіційному порталі ДФС:

http://sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/upovnovajeni-osobi/

Наслідки необґрунтованого недопуску до перевірки

Чому потрібні підстави у відмові? Підпункт 94.2.3 статті 94 ПКУ говорить про те, що недопуск до проведення перевірки, організованої на законних підставах за всіма правилами, є причиною адміністративного арешту майна. Він накладається як винятковий спосіб забезпечення контролюючому органу умов виконання повноважень, які визначені законом України.

Арешт майна може бути при встановленні двох обставин. По-перше, має бути уточнено наявність законних підстав проведення податкової перевірки (документальної або фактичної). По-друге, перевіряється сам факт відмови платника податків від проведення перевірки та / або дій, що перешкоджають службовим особам у виконанні їх обов'язків.

Після перевірки вищевказаних обставин здійснюється безпосередньо реалізація арешту майна, відповідно до п. 94.6 ст. 94 ПКУ. Рішення про цей захід приймає керівник контролюючого органу. Повідомлення про його рішення надсилається платнику податків з вимогою тимчасової зупинки експлуатації майна. Воно також відправляється іншим особам, які перебувають з платником податку у спільному володінні.

Висновки

Використовуючи своє право на недопуск до податкової перевірки, пам'ятайте про всі нюанси відповідного Закону. Тільки точне дотримання українського законодавства убезпечить ваш бізнес і ваші фінанси.

Важливо! Принципи проведення податкових перевірок, повинні розуміти не тільки керівники, а й всі співробітники компанії. Тому ми рекомендуємо регулярно проводити інструктаж і підготовчі заходи з персоналом підприємства.

Крім того, завжди варто мати на зв'язку досвідченого у сфері податкового права юриста. Своєчасно надана допомога і супровід фахівцем податкової перевірки захистять Ваш бізнес. Ви завжди можете звернутися до нас — в SAFIR Law&Finance.

ASK A QUESTION EXPERT

More

13.12.2019

Як відкрити бізнес в ОАЕ? Рекомендації експерта. (Ukrainian)

05.12.2019

Причини проведення податкового аудиту та що він може виявити (Ukrainian)

27.11.2019

Підводні камені і нюанси ведення бізнесу на Amazon (Ukrainian)

© 2019 Safir Law&Finance. All rights reserved.

Leave your details and we will contact you shortly!